Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Profesjonalne konektory do łączenia taśm LED.
Liniowe lampy LED - Zasilane napięciem 12V lub 24V DC
Oświetlenie budowlane - Lampa smugowa kontrolna dla gładzi
Hermetyczne moduły o klasie szczelności IP67
Niskonapięciowe zamienniki żarówek E14, E27, B22, GU11, GU10
Samochody Amerykańskie - Szybkie i skuteczne rozwiązanie dla przystosowania oświetlenia do przepisów Polskich.
Samochody sprowadzane z rynku amerykańskiego są od dawna bardzo popularne w naszym kraju. Decydując się na zakup należy pamiętać o różnicach w przepisach dopuszczających samochody do ruchu drogowego w obu krajach. Różnice dotyczące oświetlenia zewnętrznego są niewielkie, aczkolwiek kłopotliwe. Często prowadzą do odmowy podbicia przeglądu na stacji diagnostycznej lub w razie kontroli policji drogowej, do zabrania dowodu rejestracyjnego.
Różnice w oświetleniu:
Polska
- Reflektory główne skierowane są asymetrycznie
- Światło postojowe przednie jest koloru białego
- Światło kierunkowskazu przedniego oraz postojowe oparte są na dwóch osobnych żarówkach
- Kierunkowskaz w tylnych lampach świeci w kolorze pomarańczowym
USA
- Reflektory główne skierowane są symetrycznie
- Światło postojowe przednie jest koloru pomarańczowego
- Światło kierunkowskazu przedniego oraz postojowe oparte jest na jednej żarówce dwuwłóknowej
- Kierunkowskaz w tylnych lampach świeci w kolorze czerwonym
Najlepszym sposobem na przystosowanie oświetlenia do przepisów europejskich to oczywiście wymiana lamp na wersje europejskie. Rozwiązanie najlepsze, aczkolwiek najdroższe. Drugim często wybieranym rozwiązaniem jest przerobienie lamp. W lampach przednich rozdziela się wiązkę kabli elektrycznych światła postojowego. Następnie wiercąc dziurę w reflektorze wprowadza się gniazdo na standardową żarówkę postojową. W lampach tylnych można kierunkowskaz włożyć w gniazdo światła wstecznego lub wyciąć czerwoną szybkę reflektora i zastąpić ją przeźroczystą.
1. Oświetlenie postojowe, kierunkowskazu
W samochodach amerykańskich żarówka światła postojowego oraz kierunkowskazu to często jedna żarówka tzw. Dwu-włóknowa. Żarówka posiada w budowie dwa włókna. Słabsze dla światła postojowego oraz mocniejsze dla światła kierunkowskazu które zgodnie z przepisami amerykańskimi świecą w tym samym pomarańczowym kolorze. Spotykane są trzy typy żarówek dwu-włóknowych:
Sprawdzonym rozwiązaniem dla rozdzielenia kolorów światła postojowego oraz kierunkowskazu są dwukolorowe żarówki LED tzw. Dual Color Led. Montaż żarówki nie wymaga jakiejkolwiek ingerencji w instalację elektryczną.
Żarówki Dual Color posiadają w budowie diody Białe oraz Pomarańczowe. Włączając światło postojowe żarówka świeci kolorem białym. Natomiast włączając kierunkowskaz żarówka świeci kolorem pomarańczowym.
Nasza firma w stałej ofercie posiada wiele modeli żarówek Dual Color. Dostępne są zamienniki dla żarówek P21/5W, W21/5w oraz P27/7W. Całość oferty dostępna jest w katalogu DUAL COLOR LED.
Wymieniając żarówki w samochodach amerykańskich należy pamiętać, że modele 7443 oraz 3157 pomimo bardzo podobnego wyglądu nie mogą być stosowane zamiennie. Żarówki te mają inny sposób mocowania złącza oraz co najważniejsze różnie rozmieszczone bieguny + oraz - na złączu.
2. Światło kierunkowskazu. Zamiana czerwonego na pomarańczowy.
W samochodach amerykański tylne światła kierunkowskazu są czerwone. Gdy klosze są przeźroczyste a kolor czerwony powstaje dzięki czerwonej żarówce. Sprawa jest prosta. Wymieniamy żarówkę z czerwonej na pomarańczową i zapominamy o temacie. Niestety większość samochodów posiada klosze z czerwonąszybką. W takiej sytuacji pozostają nam trzy rozwiązania. Pierwsze to wymiana całej lampy na europejską. Drugie to przerobienie lamp wycinając w kloszu kawałek czerwoną przesłonę i zastąpienie jej przeźroczystą.
Trzecie rozwiązanie, to specjalność naszej firmy. Posiadamy w stałej ofercie pomarańczowe żarówki Led tak mocne, że skutecznie przebijają światło pomarańczowe przez czerwony reflektor. Żarówki posiadają w budowie bardzo mocne diody High Power CREE emitujące intensywnie pomarańczowe światło
Poniżej przedstawiam standardowy reflektor samochodu Mercedes W203 Sedan. W miejsce czerwonego światła została włożona Pomarańczowa żarówka High Power Led. Intensywność światłą pomarańczowego jest na tyle duża, że skutecznie przebija czerwony klosz.
Wymieniając żarówkę kierunkowskazu na LED należy pamiętać, że przerywacz kierunkowskazu stosowany w samochodach jest bimetaliczny. Zatem szybkość migania kierunkowskazu zależy od podanego obciążenia czyli mocy żarówki. Żarówki High Power Led mają kilkukrotnie mniejszy pobór prądu od żarówek żarnikowych. W związku z czym kierunkowskaz będzie migał kilkukrotnie szybciej. Ponadto jeżeli samochód wyposażony jest w system sygnalizacji o spalonych żarówkach modele Led będą powodować pojawienie się błędu. Najszybszym rozwiązaniem szybkiego migania żarówek jest zastosowanie dodatkowego rezystora zwanego również filtrem CanBUS.
Rezystor zamontowany równolegle do żarówki sztucznie zwiększa pobór prądu układu zasilania żarówki. Zatem komputer samochodu rozpoznaje żarówkę jako standardową, a przerywacz kierunkowskazu ustala szybkość migania żarówki tak jak standardowej.